Όχι, δεν αναφέρομαι στη γνωστή ταινία με τη Βουγιουκλάκη και τον Μπάρκουλη 🙂 Αλλά σε μια …απόπειρα να πάμε διακοπές με τη μικρή, ένα σκ κάπου κοντά για να αλλάξουμε λίγο τον ..αέρα μας 🙂 και με την ευκαιρία να κάνουμε ένα μίνι crash-test για το πώς θα είναι οι καλοκαιρινές μας διακοπές με ένα 2,5χρονο πλέον 😉 στην πρώτη πρωτεύουσα της Ελλάδας!

Βέβαια, με άλλα πλάνα ξεκινήσαμε, όσον αφορά τις εξορμήσεις στο νησί και σε άλλα καταλήξαμε αλλά too many places too little time, οπότε επιφυλασσόμαστε να επανέλθουμε με νέα εξόρμηση για να συμπληρώσουμε όσα δεν προλάβαμε!

Επέλεξα να κλείσω διαμονή στην αγία Μαρίνα – μου φάνηκε καλή ιδέα η κοντινή αμμουδερή και ρηχή θάλασσα – αλλά εκ των υστέρων μου είπαν ότι θα ήταν καλύτερα προς Πέρδικα μεριά.. next time! Επίσης, η μετακίνηση μέχρι το νησί ήταν με ferry boat μέχρι την πόλη της Αίγινας (και όχι μέχρι την αγία Μαρίνα που μείναμε γιατί η πρώτη διήρκησε 1ωρ & 50 λεπτά ενώ η 2η είχε διάρκεια 2 ώρες! οδικώς από την Αίγινα στην αγία Μαρίνα κάναμε περίπου 25λεπτά) Το κόστος των εισιτηρίων 2 ενηλίκων με αυτοκίνητο είναι 84ευρώ (both ways). Δεν νομίζω ότι το να πηγαίναμε κάπου οδικώς (πχ. Πελοπόννησο ή Εύβοια) θα στοίχιζε λιγότερο συμπεριλαμβανομένης της βενζίνης και των διοδίων.. άσε που μπαίνεις στο καράβι και …χαλαρώνεις…

Ή έτσι νόμιζα τουλάχιστο γιατί η μικρή ενθουσιάστηκε από το «μικρό καράβι» (όπως το τραγουδάκι που έμαθε πρόσφατα) και ήθελε να ανακαλύψει (και να ..γλύψει μπορώ να πω) κάθε γωνία του! οπότε το 70λεπτο ταξίδι (και το επιπλέον 60λεπτο που περιμέναμε πριν αναχωρήσουμε και πριν αποβιβαστούμε) ήταν.. αιώνας.. που πέρασε προσπαθώντας να την αποτρέψω από το να ανέβει στον καναπέ του πλοίου (στην πλάτη του καναπέ του πλοίου!) για να δει έξω, να χτυπήσει τον απέναντι κοριτσάκι γιατί… δεν ξέρω τι την ενοχλούσε, να ακουμπήσει τον κάδο απορριμμάτων για να βάλει μέσα ότι άχρηστο θεωρούσε και να πιει από τον καφέ μας (γιατί μάλλον της φάνηκε πιο ενδιαφέρων από το νερό της!) Άθλος!

Η παραλία της αγίας Μαρίνας ήταν όντως ρηχή και αμμουδερή, ό,τι πρέπει για μικρά παιδιά που θέλουν να ξεσαλώσουν με τα κουβαδάκια τους.. χωρίς πολύ κόσμο στις 10 η ώρα το πρωί (πιάσαμε πρώτο «τραπέζι» πίστα!) με χρέωση βέβαια και στην ξαπλώστρα και στον καφέ (όχι, που νομίζαμε ότι τόσο κοντινός προορισμός στην Αθήνα, δεν θα είχε τιμές Αθήνας)

Για φαγητό καθίσαμε στα εστιατόρια της Αγίας Μαρίνας, δεν θα έλεγα ότι ενθουσιάστηκα.. ήταν οκ..

Η πόλη της Αίγινας

Την πόλη την επισκεφτήκαμε το Σάββατο το απόγευμα απλά για βόλτα και φαγητό.. η μικρή κοιμήθηκε στη διαδρομή και έτσι κάναμε μερικές βόλτες στα στενά της πόλης (με την μικρή στο καρότσι). Είναι αρκετά γραφικά και όμορφα.

Από τα must see στην πόλη είναι  η Κολώνα. Τι είναι η κολώνα; το ..landmark της Αίγινας το οποίο βέβαια δεν προλάβαμε να το επισκεφτούμε από κοντά.. For your info είναι ό,τι έχει απομείνει από την ακρόπολη της Αίγινας -τον ναό του Απόλλωνα,  που βρισκόταν εκεί. Το όνομα της περιοχής το απέδωσαν Βενετσιάνοι ναυτικοί που τη χρησιμοποιούσαν ως σημάδι προσανατολισμού. Θα τη δείτε φτάνοντας στο λιμάνι στα αριστερά του.

Τα φυστίκια Αιγίνης τα ξέρετε. Αυτό που δεν ξέρετε αν δεν έχετε περάσει μια βόλτα από την Αίγινα είναι τα εδέσματα που υπάρχουν με βάση το φυστίκι. Τα δοκίμασα σχεδόν όλα όταν χαζεύοντας με τη μικρή στο λιμάνι με «τσίμπησε» μια τύπισσα από ένα «περίπτερο» φυστικιού και άρχισε να μου δίνει να δοκιμάσω από όλα (στο πλαίσιο marketing βεβαίως βεβαίως) Τι φυστικοβούτυρο δοκίμασα, τι παστέλι, λικέρ φυστικού, σάλτσα πέστο με φυστίκι, φυστικοπουράκι με πραλίνα! χαμός! τελικά κατέληξα με μισό κιλό φυστίκια Αιγίνας! (ναι, δεν τσιμπάω με το μάρκετιγκ)

Στα highlights της πόλης οι άμαξες με τα άλογα. Κάνουν βόλτες πάνω κάτω στο λιμάνι και η μικρή είχε ξετρελαθεί να τα κοιτάει!

Την τελευταία μέρα καταφέραμε και επισκεφτήκαμε τον ναό της Αφαίας. Ήταν βέβαια εξπρές βόλτα, και η επίσκεψη στο μουσείο…επίφοβη με τη μικρή αγκαλιά και ..σφιχταγκαλιασμένη πάνω μας (για να μην φύγουμε και μας στείλουν στο σπίτι το… κόστος καταστροφής των αρχαίων!) Τελικά, ίσως ήμουν υπερβολική γιατί η μικρή ήταν κυρία εκεί μέσα…

Το ναό της Αφαίας:  τον θυμάμαι/έμαθα από τον «Θησαυρό της Βαγίας» της Ζωρζ Σαρρή που είχα διαβάσει μικρή. Στη συνέχεια, κάπου μέσα του ’80 γυρίστηκε και σε σειρά και οπτικοποίησα κάπως τις περιγραφές που έδινε το βιβλίο. Εκεί στον ναό της Αφαίας, στη δεξαμενή που υπήρχε προσπαθούσαν να βρουν στοιχεία για να λύσουν το μυστήριο οι πρωταγωνιστές του βιβλίου όσο οι υπόλοιποι θαύμαζαν τα αρχαία. Δυστυχώς τη Βαγία δεν προλάβαμε να την επισκεφτούμε αλλά μπαίνει στη λίστα εννοείται για την επόμενη φορά! 🙂

Όσο για το ποια είναι η Αφαία… :

Ο μύθος λέει ότι η θεότητα ταυτίζεται με την κρητική Δίκτυννα ή Βριτόμαρτη. Σύμφωνα με μια σύμπτυξη μύθων από την ελληνική μυθολογία, ο βασιλιάς της Κρήτης Μίνως ερωτεύθηκε τη Βριτόμαρτη και την κυνηγούσε και εκείνη για να γλιτώσει έπεσε στη θάλασσα. Την έσωσαν όμως ψαράδες που τη μετέφεραν στην Αίγινα, αλλά κι εκεί την κυνηγούσε ένας από αυτούς. Κατέφυγε λοιπόν στο ιερό άλσος της Άρτεμης και εξαφανίστηκε με τη βοήθεια της θεάς. Σίγουρη είναι η σχέση της με την Άρτεμη, καθώς αλλού αναφέρεται η Βριτόμαρτις ως νύμφη, κόρη της, ενώ η ίδια η Άρτεμη έχει τα λατρευτικά ονόματα Αφαία, Βριτόμαρτη, Δίκτυννα.

Όταν οι ντόπιοι έψαξαν να τη βρουν βρήκαν στη θέση της ένα άγαλμα κι έτσι την ονόμασαν Αφαία (δηλαδή άφαντη).

Στα στοιχεία αρχιτεκτονικής, να αναφέρω ότι ο ναός είναι δωρικού ρυθμού (μίνιμαλ δηλαδή 🙂 ) και σώζονται 24 από τις 34 κολώνες του.

Ο ναός της Αφαίας μαζί με τον ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και το ναό του Ήφαιστου στο Θησείο, αποτελούν ισοσκελές τρίγωνο όπως επίσης και ισοσκελές τρίγωνο σχηματίζεται από τον ναό της Αφαίας, τον ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς και τον Παρθενώνα.

Κλασσικά, τα γλυπτά των αετωμάτων έχουν λεηλατηθεί και μπορείτε να τα δείτε στο μουσείο του ..Μονάχου!

(θέα από τον ναό της Αφαίας… απέναντι φαίνεται ο Πειραιάς!)

Ο άγιος Νεκτάριος

Ο ναός είναι συνδεδεμένος με το νησί της Αίγινας. Κάνει πολύ εντύπωση ο όγκος του ναού τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά.  Στο χώρο που βρίσκεται σήμερα το Μοναστήρι του Αγίου Νεκταρίου, υπήρχε αρχικά στα χρόνια του Βυζαντίου, ένα άλλο Μοναστήρι, αφιερωμένο στην Ζωοδόχο Πηγή, στο οποίο ασκήτεψε η Οσία Αθανασία

Αφήσαμε εκκρεμότητες με την ..Αίγινα και σίγουρα πρέπει να την ξαναεπισκεφτούμε. Ελπίζω να πήρατε μια ιδέα για να την επισκεφτείτε και εσείς!